جزیره هندورابی

جزیره هندورابی

شاید تصور کنید هندورابی شهری در هند یا جای دیگری به جز ایران است؛ اما باید بدانید این جزیره با نام عجیبش در جنوب ایران واقع شده است. اگرچه به اندازه جزایر دیگر مانند قشم، هنگام یا هرمز معروف نیست، اما جاذبه‌های خاص خود را دارد. این جزیره در بسیاری از اسناد باستانی، آبرون نامیده می‌شد. در سال 1645 هلندی‌ها آنرا هورن نامیدند. بر اساس یک افسانه محلی، هند و رابی نام زوجی بودند که عاشق یکدیگر بودند و به این جزیره مهاجرت کردند تا به تنهایی در جزیره زندگی کنند.
این مکان یک مقصد تمام عیار برای یک سفر طبیعت گردی و به دور از فضای شلوغ شهر است. اگر از علاقه مندان به سفرهای شیک و لوکس هستید، در سفر به کیش حتماً یک روز را در این جزیره سپری کنید. در هر نقطه از ایران، همیشه مقاصدی وجود دارد که شما را شگفت زده می‌کند. ما این بار به سوی جزیره هندورابی در خلیج فارس حرکت می‌کنیم یکی از بهترین آثار طبیعی ایران در جنوبی ترین نقطه کشور که هنوز هم بکری خود را حفظ کرده است. با ما همراه باشید تا بیشتر این جزیره و امکانات آن را بشناسیم.

جزیره هندورابی کجاست؟

در سفر خود به خلیج فارس، هیجان و تجربه‌های جدید را از دست ندهید و لحظات خاطره‌انگیزی را برای خود بسازید. جزیره هندورابی که در قلب خلیج فارس قرار دارد، با کیش فاصله کمی دارد و یکی از توابع آن در بندرلنگه استان هرمزگان محسوب می‌شود. این جزیره می‌تواند مقصدی جذاب برای سفر شما باشد. همچنین می‌توانید در سفر به کیش، ساعاتی را در این جزیره سپری کنید و از فضای بکر و سواحل زیبای آن لذت ببرید.
اگر قصد سفر متفاوتی را دارید جزیره هندورابی را به‌راحتی می‌توان در جنوب ایران، بین جزیره کیش و لاوان، در نقشه پیدا کرد. این جزیره کوچک در غرب کیش قرار دارد که در سفر به جنوب کشور تجربه متفاوتی را برای شما رقم خواهد زد. در جزیره کیش، چند قایق شخصی وجود دارد که مسافران را به این مکان می‌برند. رستورانی نیز در این جزیره وجود دارد که در کنار باشگاه دریایی هندورابی قرار دارد. در این کلوپ دریایی می‌توانید امکانات تفریحی مانند: جت اسکی، غواصی، موتور سواری در اطراف جزیره و سافاری راتجربه کنید. برای تور یک روزه، هندورابی بهترین گزینه است و در سفر به جزیره کیش، بازدید از جزیره هندورابی را به شما توصیه می‌کنیم.

درباره جزیره هندورابی

 

جزیره هندورابی چقدر از کیش فاصله دارد؟

هندورابی مساحت زیادی ندارد، به همین دلیل می‌توانید به راحتی به جزایر دیگری مانند کیش برسید؛ به خصوص که هندورابی بخشی از جزیره کیش است. هندورابی در فاصله ۲۸ کیلومتری کیش قرار دارد و بهترین راه برای رفتن به آنجا، کشتی‌های مختلفی هستند که هروزه از کیش به این مقصد سفر می‌کنند.

 

جاهای دیدنی جزیره هندورابی

جزیره هندورابی با وجود 23 کیلومتر مربع مساحت، جاذبه‌های زیادی دارد. اگر اهل طبیعت گردی هستید، غیرممکن است که از سواحل و صدای پرندگان دریایی که صبح‌ها شما را از خواب بیدار می‌کنند بگذرید. اگر به ورزش های آبی علاقه مندید، هندورابی یکی از بهترین مقاصد برای شما خواهد بود. این جزیره، با آب‌های آرام و صاف خلیج فارس، خلوت برای انجام ورزش‌های آبی ارائه می‌دهد.
در ابتدای ورود به جزیره، احتمالاً باور نمی‌کنید که کسی در اینجا زندگی می‌کند. اما خیلی عجله نکنید، حدود 190 نفر در این جزیره تاریخی زندگی می‌کنند که اکثراً به زبان عربی صحبت می‌کنند. در سال‌های اخیر به دلیل حضور گردشگران به راحتی می‌توان افرادی آشنا به زبان فارسی را پیدا کرد.
این جزیره کوچک یکی از مناطقی است که در چند سال آینده جای خود را به خوبی در صنعت گردشگری باز خواهد کرد. اولین شاهد این مدعا ساخت فرودگاه هندورابی است. هندورابی منطقه‌ای کاملا مسطح است که بلندترین قسمت آن تنها 45 متر ارتفاع دارد.
یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی جزیره هندورابی، قبرستان تاریخی این جزیره است. در این گورستان بومیان این منطقه و همچنین پرتغالی‌هایی که در زمان اشغال جنوب ایران در این منطقه بوده‌اند به خاک سپرده شده‌اند.
ویژگی بارز این قبرستان مدل قبرهای آن است که بر اساس جنسیت مشخص شده است. قبرها بدون نام و نشانی هستند و یک سنگ برای مردان و دو سنگ قبر برای زنان روی هم قرار گرفته‌اند.
قبرستان جزیره واقعاً یک مکان خاص و با تاریخچه‌ای جالب است. اولاً، این قبرستان به‌عنوان خانه ابدی پیکر افراد ایرانی و پرتغالی که در این منطقه زندگی کرده‌اند، شناخته می‌شود. این امر تاریخچه‌ی گسترده و متنوع جمعیتی که در این منطقه سکونت داشته است را نشان می‌دهد. ثانیاً، همانطور که در بالا اشاره کردیم موضوع سنگ‌های قبرستان جزیره است نمایانگر تمایلات جنسی بدن در داخل قبر هستند.
سنگ‌ها به‌جای کتیبه‌ها یا نام‌ها روی قبرها قرار می‌گیرند. مردان زیر سنگ قبرهای یک تکه و زنان زیر سنگ قبرهای دو تکه دفن می‌شوند. این گورستان با توجه به دو واقعیت ذکر شده کاملا با سایر قبرستان‌های ایران متفاوت است. از مهم‌ترین جاذبه‌های این جزیره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

جاهای دیدنی جزیره هندورابی

روستای هندورابی

روستایی به همین نام در این جزیره وجود دارد که ارزش دیدن دارد. خانه‌های این روستا از مرجان، سنگ و گچ سفید ساخته شده‌اند که شکل جذابی به روستا بخشیده است. بر اساس سرشماری سال 1394 جمعیت 191 نفری روستا شامل 141 مرد و 50 زن است که شغل بیشتر آن‌ها ماهیگیری و غواصی است. مردم این روستا عرب زبان هستند و برخی از آن‌ها با زبان فارسی نیز آشنا هستند. این روستا دارای درمانگاه، سوپرمارکت، مدرسه و مسجد هم هست.
در اطراف روستای هندورابی دو روستای تاریخی به نام‌های  الدورات و الصرا وجود دارد. این دو روستا که بخش‌های زیادی از آن‌ها ویران شده‌اند، زمانی بخشی از پایگاه نظامی پرتغال بودند. اگر فرصت کافی برای ماندن در این جزیره داشته باشید، می‌توانید از این دو روستا هم بازدید کنید.

سواحل دور افتاده

اگر به دنبال آرامش و سکوت در دل طبیعت هستید، جزیره هندورابی مکان مناسبی برای شما است. دور بودن از شلوغی، یکی از گزینه‌های خوب و دلپذیر این مقصد است. سواحل دورافتاده و مرجانی با ماسه‌های نرم و صخره‌های حکاکی شده طبیعی، همه مناظری عالی برای عکاسی هستند. علاوه بر این، غارهای کوچک و بزرگی برای جست و گشت‌وگذار در این جزیره وجود دارد.

باشگاه تفریحی در این جزیره

فعالیت‌های متنوع و جذاب که در باشگاه تفریحی جزیره برگزار می‌شود، امکانات عالی را ارائه می‌دهند. از غواصی در زیرآب‌های زیبای خلیج فارس گرفته تا شنا در آب‌های آرام ساحل، در این منطقه امکان پذیر است. همچنین، انجام فعالیت‌هایی مانند جت اسکی بر روی آب‌های آرام خلیج فارس و دوچرخه‌سواری در ساحل، فرصتی عالی برای تجربه فعالیت‌های ورزشی ساحلی است.
علاوه بر این، امکان سافاری و ماجراجویی در مناطق اطراف جزیره و همچنین لذت بردن از غذاهای محلی لذیذ در رستوران‌های باشگاه تفریحی، برای مسافران وجود دارد.حتما پیشنهاد می‌کنیم که تجربه سرو این غذاهای محلی و خوشمزه را داشته باشید.

لاک پشت‌های در حال تخم گذاری

یکی از پدیده‌های طبیعی که بهتر است حتما از آن در این جزیره بازدید داشته باشید، تخم گذاری لاک پشت‌ها در سواحل است. جزیره هندورابی یکی از مکان‌هایی است که هر ساله در ماه مارس (اسفندماه) می‌توانید لاک پشت‌هایی را در حال تخم گذاری مشاهده کنید. تجربه بی‌نظیر دیدن لاک پشت‌های کوچک در حال جوجه‌ریزی در ساحل و شنا در زیر امواج ساحل شنی هندورابی یکی از بهترین تجربه‌های سفر شما خواهد بود. 

اقامت در جزیره هندورابی

بسیاری از گردشگران پس از اقامت در کیش و بازدید از جاذبه‌های آن، تصمیم می‌گیرند که به جزیره هندورابی سفر کنند تا از طبیعت زیبا و فعالیت‌های آبی متنوع آن لذت ببرند. بنابراین یک راه ساده برای لذت بردن از جزیره هندورابی با سفر به کیش محقق می‌شود. می‌توانید چند ساعت از سفر خود را در جزیره هندورابی سپری کنید و با رزرو ویلا، اقامتگاه یا هتل مورد نظر خود در کیش از سفر خود لذت بیشتری ببرید.

اقامت در جزیره هندورابی

 

تجربه سفر به جزیره هندورابی با سفریار

هندورابی جزیره کوچکی است که بین جزایر کیش و لاوان در آب‌های خلیج فارس قرار دارد. هندورابی آب‌های ساحلی شفافی دارد که برای شنا و حمام کردن بسیار مناسب است، به‌ویژه در زمستان که هوا در اینجا نسبتاً آفتابی و گرم است. در سفرتان به کیش پیشنهاد می‌کنیم حتما از این جزیره زیبا و کوچک هم بازدید داشته باشید؛ برای خرید تور کیش می‌توانید با کارشناسان سفریار تماس بگیرید. شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که برای سفرتان کنار گذاشته‌اید، تور زمینی کیش یا حتی تور هوایی کیش را انتخاب کنید.

سوالات متداول
  • جزیره هندورابی یکی از جزایر کوچک و زیبا در خلیج فارس است. با مساحتی حدود 23 کیلومتر مربع، این جزیره در میان جزیره کیش و جزیره لاوان واقع شده است.

  • سواحل این جزیره، روستای الدورات، قبرستان این جزیره، مسجد جزیره و... از جاذبه‌های مهم آنجا هستند.

  • هندورابی در فاصله ۲۸ کیلومتری کیش قرار دارد.

  • به دلیل رطوبت و گرمی هوا، پاییز و زمستان بهترین فصلی است که می‌توانید از این جزیره دیدن کنید.

  • جت اسکی، غواصی، عکاسی، موتورسواری و... از بهترین تفریحاتی هستند که می‌توان در این جزیره انجام داد.

  •  این جزیره به دلیل اینکه در نزدیکی کیش قرار دارد، تابستان‌های گرم و مرطوبی دارد و بهتر است پاییز و زمستان را برای سر زدن به این مقصد انتخاب کنید.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها