طبیعت هند

طبیعت هند

هند یکی از کشورهاییست که هر فرد علاقه‌مند به طبیعت باید حتماً از آن دیدن کند. طبیعت هند، در فصل های مختلف سال، مسافران را غافلگیر می کند. این کشور به دلیل چشم‌اندازهای خیره‌کننده، تنوع زیستی فراوان و میراث فرهنگی غنی همواره مورد توجه گردشگران است.
آیا دوست دارید تعطیلات خودتان را در دل طبیعت بگذرانید؟ دلتان می‌خواهد یک سفررویایی با طبیعت بکر داشته باشید؟ چرا هند را برای سفرتان انتخاب نمی‌کنید؟ از سواحل زیبای گوا و مرداب های کرالا گرفته تا قله های باشکوه و آبشارها و دره گل ها، هر قسمت از هند یک دنیای جدید از زیبایی‌های طبیعی را برای ماجراجویی در اختیار ما می گذارد. از شرق تا غرب، شمال تا جنوب، این کشور آسیای جنوبی مجموعه ای از گنجینه ها برای دوستداران طبیعت در دل خود جای داده است. در این مقاله می‌خواهیم به معرفی مناطق دیدنی و طبیعت هند بپردازیم.

هوا و اقلیم هند

هند بزرگ‌ترین کشور آسیای جنوبی از نظر قلمرو و جمعیت است. این کشور از شرق به خلیج بنگال و از غرب به دریای عرب راه دارد. بیشترین بخش آن در شبه جزیره هندوستان و بخش کوچک دیگر در قاره آسیا قرار گرفته. باید بدانید که بیش از 60 درصد از خاک این کشور، کوهستانی است. 
قلمرو هند به چندین منطقه آب و هوایی با تنوع وسیعی از مناطق ریزاقلیمی تقسیم شده است. به طور کلی مناطق آب و هوایی زیر وجود دارد: گرمسیری مرطوب، گرمسیری خشک و نیمه گرمسیری مرطوب. 

 

هند؛ طبیعت، گل ها و درختانش

این کشور با داشتن طبیعت بکر و زیبا و داشتن گل‌های زیبا و رنگارنگ می‌تواند بهترین مقصد برای سفر ما باشد. نیلوفر آبی، گل ملی هند است؛ در حالی که گیاهان ارکیده و گل همیشه بهار فراوان هستند. بسیاری از گل‌ها برای اهداف دارویی استفاده می‌شوند؛ در حالی که بوگنویل، گل رز و یاس فقط به دلیل زیبایی فوق‌العاده‌ای که دارند، محبوب هستند. بسیاری از درختان یافت شده در هند اهمیت فرهنگی و مذهبی خاصی دارند و صدها درخت به عنوان آثار طبیعی و زنده محافظت می‌شوند. درخت رسمی هند بانیان است، در حالی که درختانی مانند چوب سرخ هندی، آشواگاندا و براهمی همگی به طور عامه رشد می‌کنند.

 

طبیعت هند و بهترین مکان‌های آن

در این کشور غنی از تنوع گونه های طبیعی جانوران و گیاهان، چشم اندازهای زیبایی از قله‌های کوهستانی تا جنگل‌های گرمسیری و ساحل‌های شنی فراوان مشاهده می‌شود. برخی از بهترین مکان‌های طبیعی هند در زیر آمده که نگاهی به آنها می‌اندازیم:

کورگ، کارناتاکا

کورگ معروف به «اسکاتلند هند»، یک ایستگاه تپه کوچک است که در جنوب کارناتاکا در دامان گات غربی واقع شده، این مکان با مزارع سرسبز قهوه، مناظر خیره‌کننده و دهکده‌های عجیب‌وغریب از گردشگران استقبال می‌کند. در کورگ، آبشارهای زیبا مانند آبشارهای ابی و ایروپو وجود دارد. تنوع گیاهی و جانوری در پارک ملی ناگارهول و پناهگاه حیات وحش تالاکاوری نیز بر جذابیت‌های این منطقه افزوده است. اگر می‌خواهید از زندگی روزمره دور شوید و چند ساعتی را در دل طبیعت بگذرانید، اینجا مکانی عالی برای شماست.

کورگ کارناتاکا
لقب: اسکاتلند هند
جذابیت های طبیعی: مزارع سرسبز قهوه، مناظر خیره‌کننده و دهکده‌های عجیب‌وغریب
آبشارهای زیبا
سرگرمی ها: طبیعت گردی
مکان های دیدنی منطقه:
  • پارک ملی ناگارهول 
  • پناهگاه حیات وحش تالاکاوری
 

خاجیار Khajjiar

خاجیار که معمولاً به عنوان "مینی سوئیس هند" شناخته می‌شود، در ارتفاع بیش از 1981 متر (6500 فوت) قرار دارد و زیباتر از آن چیزی است که شما حتی تصور می‌کنید. جنگل‌های انبوه، انبوهی از علفزارهای سبز و مناظر زیبای کوهستانی پوشیده از برف، آن را به مقصدی عالی برای دوستداران طبیعت تبدیل کرده است. بازدیدکنندگان می‌توانند در فعالیت‌های ماجراجویی مانند: زوربینگ، پیاده‌گردی، پاراگلایدر و اسب‌سواری شرکت کنند. این مکان حتی پناهگاه حیات وحش Kalatop  و خانه گیاهان و جانوران عجیب‌وغریب است. معبد Khajji Naga که قدمت آن به قرن دوازدهم بازمی‌گردد و دریاچه خاجیار در 1920 متری این مکان قرار دارد و توسط تپه‌ها، مراتع و جنگل‌های دئودار احاطه شده است.

خاجیار
نام انگلیسی: Khajjiar
لقب: مینی سوئیس هند
جذابیت های طبیعی: جنگل‌های انبوه، انبوهی از علفزارهای سبز و مناظر زیبای کوهستانی پوشیده از برف
سرگرمی ها: زوربینگ، پیاده‌گردی، پاراگلایدر و اسب‌سواری
مکان های دیدنی منطقه:
  • پناهگاه حیات وحش Kalatop
  • معبد Khajji Naga (مربوط به قرن دوازدهم)
  • دریاچه خاجیار

 خاجیار

شیملا

یکی از جاذبه‌های طبیعی برجسته در شمال هند، شیملا است. کوه‌های پوشیده از برف، جنگل‌های سرسبز و هزارتوی تپه‌های سبز مطمئناً هنگام بازدید از شیملا، توجه‌تان را جلب می‌کنند. جدای از این، برای دیدن بهترین نوع معماری استعماری که در اینجا بسیار رایج است، آماده گشت و گذار شوید و شب‌های سردی را در جذاب‌ترین و دنج‌ترین کافه‌های خیابان بسیار پرجنب‌وجوش آنجا سپری کنید.
تپه‌های جاخو، کلیسای مسیح، معبد تارا دیوی و آبشار چادویک از زیباترین مکان‌های دیدنی این منطقه هستند.

شیملا
ویژگی: یکی از جاذبه‌های طبیعی برجسته در شمال هند
جذابیت های طبیعی: کوه‌های پوشیده از برف، جنگل‌های سرسبز و هزارتوی تپه‌های سبز
سرگرمی ها: بازدید از بهترین نوع معماری استعماری
مکان های دیدنی منطقه:
  • تپه‌های جاخو
  • کلیسای مسیح
  • معبد تارا دیوی
  • آبشار چادویک

 شیملا

 پیتوراگاره Pithoragarh

پیتوراگاره (Pithoragarh)، واقع در منطقه شرقی اوتاراکند، دارای زیبایی‌های طبیعی و جاذبه های تاریخی و  مراتع در ارتفاعات بالا است. مناظر پانوراما از قله‌های اپی (Appi) نپال، ناندا دووی (Nanda Devi) و پانچاچولی (Panchachuli) به وضوح از این مکان قابل رویت هستند. برخی از نقاط توریستی عبارتند از قلعه پیتوراگار، پناهگاه آسکوت که میزبان طیف وسیعی از گیاهان و جانوران است و بسیاری از مکان‌های دیدنی دیگر. همچنین، بازدیدکنندگان می‌توانند در فعالیت‌های ماجراجویی مانند پیاده‌روی، اسکی، قایق‌رانی، کایاک‌سواری و ماهیگیری شرکت کنند. این مکان کوچک مکانی ائده‌آل برای کسانی است که به دنبال یک پناهگاه در طبیعت هستند.

پیتوراگاره
نام انگلیسی: Pithoragarh
جذابیت های طبیعی:
  • مناظر پانوراما از قله‌های اپی (Appi) نپال
  • ناندا دووی (Nanda Devi)
  • پانچاچولی(Panchachuli)
سرگرمی ها: پیاده‌روی، اسکی، قایق‌رانی، کایاک‌سواری و ماهیگیری

 پیتورگاره

مونار، کرالا (Munnar, Kerala)

این مکان در اصل یک ایستگاه تپه‌ای است که به‌خاطر مزارع چای و ادویه‌هایش معروف است. کمپینگ، پاراسلینگ، پرنده نگری، پیاده روی، دیدن حیات وحش، ماهیگیری، قایق سواری و صخره نوردی از فعالیت‌های محبوب اینجا هستند. از جاذبه‌های دیدنی این منطقه می‌توان به دریاچه کوندالا اشاره کرد که در آن می‌توان از قایق‌سواری در میان زیبایی‌های طبیعی و مناظر تپه‌های سرسبز لذت برد. دویکولوم (Devikulam) مجموعه‌ای از معابد، آبشار آتاکود و قله آنامودی و بسیاری دیگر را در خود جای داده است. همچنین برای علاقمندان، موزه چای تاتا وجود دارد که می‌توانید در مورد تاریخچه و فرآوری آن اطلاعات کسب کنید.

مونار، کرالا
نام انگلیسی: Munnar, Kerala
جذابیت های طبیعی: دویکولوم و موزه چای تاتا
سرگرمی ها: کمپینگ، پاراسلینگ، پرنده نگری، پیاده روی، دیدن حیات وحش، ماهیگیری، قایق سواری و صخره نوردی
مکان های دیدنی منطقه: مجموعه‌ای از معابد، آبشار آتاکود و قله آنامودی

 مونار، کرالا

دره گل‌ها، اوتاراکند (Valley of Flowers, Uttarakhand)

دره گل‌ها که در منطقه بیوسفر ناندا دووی واقع شده است، جذاب‌ترین مکان در اوتاراکند است. هر اینچ از این مکان مملو از زیبایی‌های طبیعی بی‌نظیری به شکل گل‌های بومی آلپ و تنوع گیاهی از جمله گیاهان دارویی است. علاوه بر این، این دره همچنین خانه انواع گونه‌های جانوری در حال انقراض، از جمله پلنگ، خرس سیاه آسیایی، گوسفند و گوزن مشک است. همچنین انبوهی از آبشارها و جویبارهای روان در این دره دیدنی وجود دارد.

دره گل‌ها، اوتاراکند
نام انگلیسی: Valley of Flowers, Uttarakhand 
ویژگی کلی: جذاب‌ترین مکان در اوتاراکند
جذابیت های طبیعی: گل‌های بومی آلپ و تنوع گیاهی از جمله گیاهان دارویی
خانه انواع گونه‌های جانوری در حال انقراض، از جمله پلنگ، خرس سیاه آسیایی، گوسفند و گوزن مشک
سرگرمی ها: طبیعت گردی و کمپینگ
مکان های دیدنی منطقه: وجود همچنین انبوهی از آبشارها و جویبارهای روان در دره

 دره گل‌ها، اوتاراکند

دره نوبرا، لاداخ (Nubra Valley, Ladakh)؛ قلمرو کشف نشده طبیعت

این مکان طبیعی و دوست داشتنی به باغ‌ها، مناظر دیدنی، شترهای باختری و صومعه‌هایش معروف است. دره نوبرا که توسط رشته‌ کوه های پوشیده از برف هیمالیا احاطه شده است، بین تبت و کشمیر قرار گرفته است. تپه‌های شنی، صومعه‌ها، یک قصر ویران و در تورتوک، و بسیاری از چیزهای دیگر برای گشت‌وگذار در این مکان وجود دارند. منظره زیبا و خیره‌کننده دره این مکان را در لیست مکان‌های زیبای ما در هند قرار می‌دهد.

دره نوبرا، لاداخ
نام انگلیسی: Nubra Valley, Ladakh
جذابیت های طبیعی:
  • باغ‌ها، مناظر دیدنی، شترهای باختری و صومعه‌ها
  • رشته‌ کوه های پوشیده از برف هیمالیا
سرگرمی ها:
  • یک سافاری شتر
  • نمایی پانوراما از روستای پانامیک
  • بازدید از دریاچه مقدس یاراب تسو
  • صومعه سامستانلینگ برای مناظر دلربا
  • بازدید از روستای زیبای هوندر
مکان های دیدنی منطقه: صومعه سامستانلینگ، دیسکیت گومپا، روستای پانامیک، دریاچه یاراب تسو، تپه‌های شنی هاندر
مکان‌های اقامت: هتل استون هج، هتل رئال سیاچن،  هتل نامگیال ویلا، مهمانخانه شا چو
بهترین زمان برای بازدید: خرداد تا مرداد

 دره نوبرا، لاداخ

آبشار Nohkalikai)، (Cherrapunji؛  آبشاری که تغییر رنگ می‌دهد

آبشار Nohkalikai در حدود 5 کیلومتری Cherrapunjee قرار دارد و چهارمین آبشار مرتفع جهان است. این مکان یکی از جاذبه‌های بزرگ Cherrapunjee است و از این رو در لیست ما از زیباترین مکان‌های طبیعی هند جای پیدا می‌کند.  

آبشار Nohkalikai، Cherrapunji
ویژگی کلی: چهارمین آبشار مرتفع جهان
جذابیت های طبیعی: آبشار طبیعی که تغییر رنگ می دهد
سرگرمی ها: بازدید از آبشار و کمپینگ
نزدیکترین فرودگاه: فرودگاه Umroi، Shillong
بهترین زمان برای بازدید: در فصل‌های موسمی

 آبشار

ناندا دووی، اوتاراکندNanda Devi)، (Uttarakhand؛ شگفت انگیز طبیعت

ناندا دووی (Nanda Devi) دومین قله مرتفع در جهان است که توسط پارک ملی ناندا دووی (Nanda Devi) احاطه شده است، مکانی که باید از آن بازدید کرد. ترکیب بی‌نظیری از گیاهان و جانوران از ویژگی‌های این پارک است. این جانوران شامل خرس‌های قهوه‌ای و سیاه هیمالیا، طاهر هیمالیا، پلنگ برفی، سرو و قرقاول شاد است.

ناندا دووی، اوتاراکند
نام انگلیسی: Nanda Devi
ویژگی کلی: دومین قله مرتفع در جهان
جذابیت های طبیعی: ترکیب بی‌نظیری از گیاهان و جانوران (شامل خرس‌های قهوه‌ای و سیاه هیمالیا، طاهر هیمالیا، پلنگ برفی، سرو و قرقاول شاد)
سرگرمی ها: گشت و گذار در پارک ملی و فتح قله
مکان های دیدنی منطقه: پارک ملی ناندا دووی
مکان برای اقامت: هتل‌های بدری، کمپ و استراحتگاه شیوالیک، هتل رودرا و رستوران خانوادگی، هتل ایشواری نارایانی، هتل کوبر
بهترین زمان برای بازدید: فروردین تا مهر

تپه‌های شنی، جیسالمر (Sand Dunes, Jaisalmer) 

شتر سافاری یکی از به یاد ماندنی‌ترین و لذت بخش‌ترین تجربیاتی است که می‌توانید داشته باشید. این مکان به شما یک رویکرد انحصاری برای کشف روستاهای رنگارنگ در راجستان هند را می‌دهد. از میان تاج‌ها و فرورفتگی‌های تپه‌های شنی که به‌طور طبیعی شکل گرفته‌اند، می‌توانید با سوار شدن روی شتر لذت ببرید.

تپه‌های شنی، جیسالمر
نام انگلیسی: Sand Dunes, Jaisalmer
جذابیت های طبیعی: روستاهای رنگارنگ در راجستان هند
تاج‌ها و فرورفتگی‌های تپه‌های شنی
سرگرمی ها: شتر سافاری
بهترین زمان برای بازدید: مهر تا بهمن

 تپه‌های شنی، جیسالمر

 

تجربه لذت بردن از طبیعت هند با سفریار...

سفر به هند می‌تواند یک تجربه خاص و متفاوت باشد؛ این کشور با داشتن مناطق طبیعی و بکر، مقصدی عالی برای فرار از زندگی روزمه و خستگی است. در این مقاله 10 مورد از بهترین مکان‌های برای طبیعت هند را معرفی کردیم که در سفرتان به این کشور پهناور بدانید که باید از چه مکان‌هایی بازدید داشته باشید. اگر هم نظری در این زمینه دارید یا دیگر جاهای طبیعی هند را می‌شناسید که در این مقاله گفته نشد، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با همراهان سفریار در میان بگذارید.
برای خرید تور هند می‌توانید با کارشناسان سفریار تماس بگیرید. خوشبختانه تنوع بالای تورهای هند با منصفانه‌ترین قیمت باعث شده که شما بتوانید بهترین تور هند را برای خودتان رزرو کنید.

سوالات متداول
  • شیملا، پارک ملی کانها، خاجیار،جیسالمر،دره گل‌ها، دره نوبرا و....از زیباترین مکان‌های طبیعی هند هستند که هر گردشگری را به خود جذب می‌کنند.

  • خاجیار با جنگل‌های انبوه، انبوهی از علفزارهای سبز و مناظر زیبای کوهستانی پوشیده از برف، یک مقصدی عالی برای دوستداران طبیعت است.

  • صومعه سامستانلینگ، دیسکیت گومپا، روستای پانامیک، دریاچه یاراب تسو، تپه‌های شنی هاندر

  • جالب است بدانید که هند با داشتن 8 درصد از تنوع زیستی زمین، خانه مکان‌های طبیعی دیدنی و متنوع و حیات وحش منحصربه‌فرد است.

  • برای خرید تور هند می‌توانید به سایت سفریار مراجعه و قیمت هرکدام از تورهای هند را با هم مقایسه کنید؛ در نهایت برای رزرو تور هند باید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 از بین 2 نفر

دیدگاه ها