خیابان‌های تایلند

خیابان‌های تایلند

مکان‌های دیدنی باستانی در کنار آسمان‌خراش‌های مدرن، غرفه‌های غذا در خیابان های تایلند و حتی رستوران‌های ستاره‌دار با امکانات و خدمات عالی باعث شده که هرساله افراد زیادی از تایلند و پایتخت آن بانکوک دیدن داشته باشند. در حالی که برخی از خیابان‌ها با معابد بزرگ بازدیدکنندگان را به خود جذب می‌کنند، برخی دیگر از خیابان های تایلند رستوران‌ها و کافه‌های شیکی دارند. خیابان های  پر جنب و جوش و فعالیت‌های شبانه باعث می‌شود که خیابان های تایلند، مخصوصاً بانکوک همیشه یک مقصد پرطرفدار و جذاب برای بازدیدکنندگان باشد.

معرفی خیابان های تایلند

فرقی نمی‌کند به دنبال یک صحنه تفریحی شبانه در سطح جهانی، مقصدهای خرید، یا تاریخ و فرهنگ غنی باشید، با قدم زدن در خیابان های تایلند همه این تفریحات را خواهید داشت. در این مقاله می‌خواهیم 10 مورد از خیابان های تایلند را به شما معرفی کنیم با ما همراه باشید.

خیابان یاووارات (Yaowarat Roa) 

برای بیش از 200 سال، جاده یاووارات قلب تپنده جامعه چینی در بانکوک بوده است. در این خیابان اصلی و خیابان‌های فرعی آن، فروشگاه‌های بی‌شماری که طلا و زیورآلات می‌فروشند، همراه با رستوران‌ها و غرفه‌های غذای خیابانی مختلف، به چشم می‌خورند. همچنین در این منطقه از معابدی مانند Wat Traimit بازدید کنید، جایی که می‌توانید بودایی طلایی با وزن 5.5 تن را ببینید.
این خیابان تایلند دارای غذاخوری های شلوغ  است. برای دیدن مکان‌های دیدنی چشمگیر و نورانی مانند: معبد گوان یین و همچنین فانوس‌های قرمز چینی و تابلوهای نئون‌نور رستوران‌ها، به این خیابان سر بزنید.

خیابان یاووارات

خیابان خائو سان (Khao San Road) 

خیابان خائو سان یکی از خیابان‌های پر رونق تایلند است که در طول شبانه‌روز جمعیتی گرم و مهمان‌نواز را در آنجا مشاهده می‌کنید. این خیابان به طول 1 کیلومتر، دارای رستوران‌های متنوع، اقامتگاه‌های ارزان، آژانس‌های مسافرتی، دکه‌ها و مغازه‌های مختلفی است. مردم تا ساعات اولیه صبح در این خیابان رفت و آمد دارند.
برای یک شب با موسیقی زنده و نوشیدنی فراوان به Brick Bar بروید، یا اگر ترجیح می‌دهید در یک مهمانی شرکت کنید، به Brick Bar بروید. اگر می‌خواهید برخی از غذاهای خیابانی معروف بانکوک را امتحان کنید، Jay Fai ستاره‌دار میشلین بهترین گزینه برای شماست.

خیابان خائو سان

خیابان سوخومویت ۱۱ (Soi Sukhumvit 11)

خیابان سوخومویت ۱۱ (Soi Sukhumvit 11) یکی از شلوغ‌ترین وال استریت های تایلند است. در اینجا، می‌توانید تا ساعات اولیه صبح به کلوپ‌های شبانه بروید و لحظات خوبی برای خود بسازید. همچنین می توانید روی پشت‌بام بار با چشم‌انداز پانوراما غذا میل کنید و ساعات پایانی شب را متفاوت بگذرانید.
به لطف محبوبیت این خیابان به عنوان یک مقصد گردشگری، Soi Sukhumvit 11 مجموعه‌ای از هتل‌های 3 و 4 ستاره و همچنین چندین اقامتگاه ارزان قیمت را در خود جای داده است. در این خیابان بارهاوانا سوشال (Havana Social) مکانی عالی برای لذت بردن از موسیقی زنده لاتین تا دیروقت وجود دارد.

خیابان سوخومویت

خیابان چاروئنکرونگ ( Charoenkrung Road)

جاده چاروئنکرونگ به‌عنوان قدیمی‌ترین جاده آسفالته بانکوک شناخته می‌شود. در حالی که هنوز جذابیت تاریخی خود را با خانه‌های قدیمی و کسب‌وکارهای محلی سنتی حفظ کرده است، با کافه‌های مد روز، هنرهای خیابانی، رستوران‌های برانچ و بارهای مختلف، جذابیت خاصی دارد. همچنین خانه برخی از رستوران‌های پرطرفدار با غذاهای عالی است.
اگر دوست دارید یک وعده غذایی خاص میل کنید، می‌توانید یک جا در رستوران ستاره‌دار میشلین در طبقه 65 هتل لبوا ات استیت تاور رزرو کنید. حتی برای یک شب نوشیدنی، به بار Tropic City یا SIWILAI Sound Club بروید.

خیابان چاروئنکرونگ

خیابان صنام چای (Sanam Chai Road)

یکی از خیابان های تایلند با مکان‌های دیدنی و باستانی زیاد، خیابان صنام چای است که پیشنهاد می‌کنیم حتما از آنجا بازدید داشته باشید. جاده صنام چای از کاخ بزرگ در بانکوک شروع شده و تا خندق شهر قدیمی امتداد دارد. در سمت غربی جاده، نقاط دیدنی مانند قلعه آنانتا خیری، وات فو و دروازه دوا فیتاک را خواهید دید. مقر دولت، کاخ سارانرم و پارک کاخ سارانرم نیز در ضلع شرقی قرار دارند.
به لطف افتتاح ایستگاه MRT صنم چای در سال 2019، جاده صنم چای تقریباً از هر نقطه بانکوک به راحتی قابل دسترس است. اگر می‌خواهید یک نوع حمل‌ونقل سنتی‌تر را امتحان کنید، تعداد زیادی توک‌توک را خواهید دید که در نزدیکی جاذبه‌های اصلی خیابان پارک شده‌اند و با این وسائل نقلیه می‌توانید خودتان را به خیابان صنم چای برسانید.

خیابان صنام چای

خیابان تانگ لو (Soi Sukhumvit 55)

خیابان Thong Lo - یا Soi Sukhumvit 55 که به طور رسمی یکی از برترین خیابان های تایلند شناخته می‌شود، یکی از شیک‌ترین مناطق بانکوک از اوایل دهه 2000 بوده است که بوتیک‌ها، بارها و رستوران‌های بی‌شماری در این منطقه افتتاح شد. خیابان تانگ لو پر جنب‌وجوش همچنین محل تجمع قابل توجهی از رستوران‌ها و مکان‌های ژاپنی است.
نزدیکترین ایستگاه قطار هوایی BTS به جاده Thong Lo، ایستگاه Thong Lo است که در خط سوخومویت قرار دارد. 

خیابان تانگ لو

خیابان واکینگ اونگ آنگ (Ong Ang Walking Street)

خیابان واکینگ اونگ آنگ در فاصله  1.5 کیلومتری از کانال Khlong Ong Ang در شهر قدیمی واقع شده است. آخر هفته‌ها، دو طرف کانال مملو از غرفه‌های بازار، فروشندگان غذای خیابانی و هنرهای خیابانی خیره‌کننده است.
بازارها معمولا از ساعت 4 بعد از ظهر تا 10 شب باز هستند و جمعیت زیادی را در آنها مشاهده خواهید کرد. خیابان واکینگ اونگ آنگ از طریق ایستگاه سام یوت MRT به‌راحتی قابل‌دسترس است. مکان‌های دیدنی اطراف مانند: جاده کائو سان و کاخ بزرگ فاصله زیادی از این خیابان ندارند و به راحتی پیاده می‌توان به آنجا رسید.

خیابان واکینگ اونگ آنگ

خیابان سیلوم (Silom Road) 

خیابان سیلوم یک مکان عالی برای خرید در روز و یک مقصد مهمانی در شب است. این خیابان و sois (خیابان‌های فرعی) آن به‌خاطر میزبانی مکان‌های شبانه پر جنب‌وجوش شناخته شده‌اند. همچنین بسیاری از رستوران‌های مجلل و بارهای روی پشت‌بام را در آنجا خواهید دید.
از آذر تا اردیبهشت ماه هر هفته بخشی از جاده سیلوم به خیابانی با ده‌ها غرفه بازار تبدیل می‌شود. ساده‌ترین راه برای رسیدن به جاده Silom از طریق قطار هوایی BTS به تقاطع Sala Daeng یا MRT به ایستگاه Silom است.

خیابان سیلوم

خیابان ماها رت (Maha Rat Road)

خیابان ماها برخی از نمادین ترین مکان های بانکوک از جمله کاخ بزرگ و وات فو را در خود جای داده است. می‌توانید در بازار تاریخی Tha Tien، کالاهای محلی را پیدا کنید یا در یکی از رستوران‌ها و بارهای بسیار نزدیک به رودخانه چائو فرایا غذا بخورید. درست در آن سوی رودخانه، معبد وات آرون خیره‌کننده را خواهید دید.
جاده ماها رت از طریق ایستگاه مترو صنم چای به راحتی قابل دسترسی است. همچنین می‌توانید با سوار شدن بر کشتی یا قایق بلند به اسکله Tha Tien یا Tha Chang به این خیابان برسید. به شما پیشنهاد می کنیم که حتما صبح از خیابان ماها رت بازدید داشته باشید، زیرا معمولا در غروب یا حتی شب جمعیت زیادی را آنجا مشاهده خواهید  کرد.

چیت لوم (Chit Lom)

چیت لوم به دلیل وجود از بسیاری از مراکز خرید و فروشگاه‌های بزرگ در بانکوک شناخته شده است. سفارت مرکزی، مرکزی Chidlom و Erawan بانکوک (واقع در کنار معبد معروف Erawan) از جمله موارد برجسته در این خیابان هستند. همچنین می‌توانید از بسیاری از ساختمان‌های مرتفع مدرن شهر دیدن کنید و از غذاخوری‌های بین‌المللی لذت ببرید.
ساده‌ترین راه برای رسیدن به خیابان چیت لوم، از طریق قطار هوایی BTS است. ایستگاهی به همین نام در جاده سوخومویت، در ورودی کوچه چیت لوم وجود دارد. 

 

تجربه بازدید از خیابان های تایلند با سفریار

بدون شک همه ما با شنیدن نام تایلند به یاد خیابان های همیشه شلوغ، غذاهای خوشمزه و حتی زندگی شبانه پرجنب‌وجوش می‌افتیم. خیابانی هایی که مملو از هیجان هستند و گردشگران زیادی به سراغ آن‌ها می‌روند. برخی از این خیابان‌ها بهترین مراکز خرید را دارند و برخی دیگر پاتوقی برای زندگی شبانه و شرکت در کلوپ رقص هستند. دیگر این شما هستید که تصمیم می‌گیرید از چه چیزی لذت ببرید و کدام خیابان را برای بازدید انتخاب کنید.
نظر شما چیست؟ ما در این مقاله فقط 10 مورد از خیابان‌های تایلند را معرفی کردیم. اگر چیزی بیشتر مد نظر شماست یا خیابان معروف دیگری را می‌شناسید که در اینجا گفته نشد، نظرات و اطلاعات خودتان را با ما و همراهان سفریار در میان بگذارید.

سوالات متداول
  • خیابان یاووارات، خیابان خائوسان، خیابان چیت لوم و... از بهترین خیابان‌های تایلند هستند.

  • خیابان Chit Lom خیابانی برای خریدهای سطح بالا و غذاخوری بین‌المللی است.

  • خیابان Soi Sukhumvit 11به‌عنوان خیابان پرطرفدار و شلوغ تایلند با صحنه‌های تفریحی شبانه پر جنب‌و‌جوش است.

  • Sanam Chai Road؛ خانه کاخ‌های نمادین، دژها و مکان‌های دیدنی تاریخی تایلند است.

  • شما می‌توانید برای خرید تور تایلند با کارشناسان سفریار تماس بگیرید تا راهنمایی‌های لازم را در اختیار شما قرار دهند.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها