برج العرب دبی

برج العرب دبی

شاید با شنیدن اسم فکر کنید که قرار است در مورد یک برج صحبت کنیم؛ اما باید بگوییم که برج العرب، اسم یک هتل مجلل در دبی است؛ هتلی با امکانات باورنکردنی و وسیع! هتلی که وقتی وارد آن می‌شوید این تصورا را دارید که انگار در معدن طلا قدم می‌زنید! برج العرب دبی بدون‌شک یکی از مشهورترین نقاط دیدنی و جاذبه‌های گردشگری دبی است و به «هتل هفت ستاره بودن» شهرت دارد. 
این هتل مجلل با سوئیت‌هایی با امکانات بی‌نظیر، از جمله رستوران‌های متنوع با غذاهای خوشمزه، سواحلی زیبا و چشم نواز و تراس‌های فراوان، هر ساله مقصدی  محبوب برای بسیاری از گردشگران است.
 در طراحی این هتل به شکل بادبان کشتی، یک فضای atrium در بین بال‌های V شکل ایجاد شده است که جلوی آن خمیدگی دارد. در طول روز، نمای سفید هتل نور شیری و دلنشینی را تولید می‌کند و شیشه‌های شفاف مقدار زیادی نور و روشنایی به محیط می دهد. 
هتل برج العرب در دبی توسط گروه جمیرا ساخته شد. در این مقاله از سفریار با ما همراه باشید تا نگاهی به امکانات این هتل بیاندازیم.

تاریخچه ساخت هتل برج العرب

طراحی این برج در سال 1993 میلادی شروع شد که در اصل نماد دبی و بازتابی از میراث آن بود. هتل برج العرب در فاصله 15 کیلومتری جنوب ساحل و در یکی از مناطق قدیمی دبی، به نام جیمرا، احداث شده است. کار طراحی و ساخت این جزیره حدود 3 سال طول کشید  و بعد از آن پایه‌های برج کار گذاشته شد. این هتل در دسامبر 1999 (یعنی حدود 5 سال بعد) افتتاح شد و امروزه به عنوان یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری دبی شناخته می‌شود. 
این برج توسط معمار تام رایت در اکتبر 1993 طراحی شد و به‌عنوان هتلی با شکل بادبانی کشتی تا نوامبر 1999، تکمیل شد. این هتل در ارتفاع 321 متری (1053 فوت) قرار دارد که توسط 250 ستون پشتیبانی می‌شود و آن را به بلندترین هتل تمام سوئیت در جهان تبدیل می‌کند. در مورد رکوردها، در سال 2008، برج العرب رکورد جهانی گینس را برای گران‌ترین کوکتل به ارزش 27321 درهم (5424 پوند) شکست.

درباره برج العرب

 

شناخت کلی برج العرب دبی

برج العرب یک هتل مجلل واقع در دبی، امارات متحده عربی است. این تنها هتل 7 ستاره جهان است و با ارتفاع 321 متر (1053 فوت)، به عنوان چهارمین هتل بلند جهان شناخته می شود.  با این حال، 39 درصد از ارتفاع کل آن را فضای غیر قابل اشغال تشکیل می‌دهد. برج العرب که در جزیره‌ای مصنوعی ساخته شده، 280 متر تا ساحل جمیرا فاصله دارد و به وسیله یک پل منحنی خصوصی به سرزمین اصلی وصل می‌شود. شکل سازه طوری طراحی شده است که شبیه به بادبان یک کشتی است. این هتل60 طبقه (28 طبقه دوبل) دارد و توسط 18 آسانسور و بالابر سرویس دهی می‌شود که امکان دسترسی به 202 اتاق و سوئیت و مناطق مشترک را فراهم می‌کند. برج العرب، عنوان چهارمین هتل مرتفع جهان را به خود اختصاص داده است.
با وجود فضای داخلی طلایی، سوئیت‌های مجلل و برخی از بهترین رستوران‌های دبی، جای تعجب نیست که برج العرب جمیرا به‌عنوان بهترین مکان برای اقامت در دبی در نظر گرفته می‌شود. وقتی که تجربه اقامت در این هتل را داشته باشید، تازه متوجه خواهید شد که چرا به آن «هتل هفت ستاره» می‌گویند. علاوه بر این، هتل دارای ناوگان خودروهای رولزرویس در محوطه جلو و فرودگاه هلیکوپتر معروفی است که میزبان افرادی مانند: راجر فدرر، تایگر وودز و آنتونی جاشوا بوده است.
در تراس برج العرب یک فضای بیرونی به مساحت 10000 متر مربع، به منظور استراحت و آرامش بیشتر، کنار استخر فراهم شده است. عرشه آفتاب در این هتل تا 100 متر از پایه هتل امتداد دارد و به مهمانان اجازه می‌دهد از هیجان بی‌نظیر استراحت بر فراز امواج لذت ببرند. 

شناخت کلی برج العرب
ویژگی کلی: تنها هتل 7 ستاره جهان 
چهارمین هتل بلند جهان
ساخته شده در در جزیره‌ای مصنوعی 
سازه ای به شکل بادبان کشتی
سازنده: گروه جمیرا
ارتفاع: ارتفاع 321 متر (1053 فوت)
تعداد طبقات: 60 طبقه (28 طبقه دوبل)
تعداد اتاق و سوئیت ها: 202 اتاق و سوئیت
تعداد آسانسور: 18 آسانسور و بالابر
متراژ سوئیت ها:
  •    بزرگ‌ترین سوئیت 780 متر مربع
  • کوچکترین 169 متر مربع
امکانات:
  • وجود فضای داخلی طلای 24 عیار
  • سوئیت‌های مجلل 
  • اولین تأسیسات ساحلی لوکس 
  • دارنده بهترین رستوران‌های دبی
  • ناوگان خودروهای رولزرویس 
  • فرودگاه معروف هلی کوپتر 
  • تراس با 10000 متر مربع فضای بیرونی 
  • عرشه آفتاب 

 

 

ارتفاع برج العرب

برج العرب، با ارتفاع ۳۲۱ متر، یکی از نمادهای برجسته شهر دبی و حتی جهان است. این ساختمان فوق‌العاده، با طراحی منحصر به فرد و ظاهری بی‌نظیر، به عنوان یکی از برج‌های هتلی مشهور در دنیا شناخته می‌شود. ارتفاع بالای برج العرب، آن را به یک نقطه مورد علاقه برای گردشگران و علاقه‌مندان به معماری های شگفت‌انگیز تبدیل کرده است. این هتل مرتفع که در جزیره خودش ساخته شده منظره بی نظیری از خلیج فارس را برای مهمانان فراهم می‌کند.

 

نمایی از داخل هتل برج العرب دبی

برج العرب جمیرا برای اولین بار در تاریخ ۲۱ ساله خود، به بازدیدکنندگان اجازه بازدید از نمای داخل هتل را به علاقمندان می دهد. این تور شامل دیدن آتریوم معروف جهانی، سوئیت‌های سلطنتی پر زرق و برق و جدید است که چشم‌انداز خیرهکننده این ساختمان نمادین را به نمایش می‌گذارد.
در داخل این هتل انواع و اقسام مکان‌های تفریحی و رستوران‌ها را می‌توانید پیدا کنید.
یکی از بهترین رستوران‌های آنجا «المنتها» است. این رستوران در ارتفاع ۲۰۰ متری از خلیج فارس قرا دارد که چشم‌انداز زیبایی از شهر دبی می‌دهد. 
المهرا  به معنای «صدف» هم یکی دیگر از بهترین رستوران‌های این هتل است که جزء ۱۰ رستوران برتر جهانبه شمار می آید. جالب است که برای رفتن به این رستوران در زیر دریا باید از یک وسیله شبیه به یک زیردریایی است، استفاده کنید. در اینجا می‌توانید انواع غذاهای دریایی را سرو کنید. به غیر از این دارای سالن ماساژ، استخرهای روباز و... است. 

نمای داخل برج العرب

 

یک سفر رویایی با بازدید از برج العرب

از مهم‌ترین خدمات و امکاناتی که می‌توانید در این هتل تجربه کنید، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ترانسفر فرودگاهی با مرسدس S 400 از/به فرودگاه بین‌المللی دبی به ارزش 900 درهم
  • بوفه صبحانه دو نفره به ارزش 520 درهم
  • بوفه شام دو نفره در رستوران‌های جونسوی، ال ایوان یا باب آل یام به ارزش 820 درهم
  • 25 دقیقه ماساژ کمر، گردن و شانه برای دو نفر در هر اقامت به ارزش 990 درهم
  • دسترسی نامحدود به پارک آبی Wild Wadi به ارزش 965 درهم
  • 20% تخفیف غذا در رستوران‌های جونسوی، باب آل یام و ال ایوان 
  • اقامت رایگان برای حداکثر سه کودک زیر 12 سال در صورت اقامت در یک سوئیت با والدین
  • دسترسی به اینترنت Wi-Fi رایگان
  • و...

 

هزینه اقامت در برج العرب به ازای یک شب چقدر است؟

اقامت شبانه در سوئیت سه خوابه دیپلوماتیک کاخ می‌تواند از 18800 درهم به بالا باشد. به طور کلی نرخ اقامت در هتل معروف برج العرب از 4500 درهم در فصل خلوت و کم گردشگر و از 8000 درهم در فصل پر گردشگر و شلوغ شروع می‌شود. 
دقت داشته باشید که همه قیمت‌ها منعکس‌کننده میانگین نرخ‌های روزانه، بدون احتساب مالیات و هزینه‌ها هستند. مهمانان برای برآورد هزینه‌ها باید وب سایت برج العرب دبی را بررسی کنند.

قیمت اقامت در هتل برج العرب
فصل کم گردشگر 4500 درهم
فصل پر گردشگر 8000 درهم
اقامت شبانه در سوئیت سه خوابه دیپلوماتیک کاخ ترکیش ایرلاینز
تور بارسلون + پاریس + آمستردام 18800 درهم

 

بهترین زمان بازدید از برج العرب

شاید فکر کنید که برای دیدن زیبایی‌های برج العرب باید حتما مهمان این هتل باشید، اما برای بازدید از تنها هتل 7 ستاره دنیا، راه‌های مختلفی وجود دارد. شما می‌توانید برای صرف غذا در یکی از رستوران‌های برج، جا رزرو کنید یا از امکانات و تفریحاتی که در این برج وجود دارند با تهیه یک کارت استفاده کنید. حدفاصل ماه‌های دسامبر (آذر) و مارس (فروردین) بهترین زمانی است که می‌توانید از این هتل بازدید داشته باشید.  تابستان‌های دبی معمولا گرم و آزاردهنده است و دمای هوا حتی به 50 درجه هم می‌رسد و زمان مناسبی برای بازدید نیست. 

زمان بازدید  برج العرب

 

تجربه بازدید از برج العرب دبی با سفریار...

با وجود همه شگفتی‌هایی که این سازه  را خیره‌کننده می‌کند، این خدمات درونی هتل است که واقعاً برج العرب را فوق‌العاده می‌کند. این مقصد باشکوه که بارها به عنوان مجلل‌ترین هتل جهان انتخاب شده است، بهترین خدمات و امکانات را در سراسر جهان به شما ارائه می‌کند. برای رزرو هتل برج العرب دبی و اطلاع از قیمت تورهتل برج العرب دبی می‌توانید با کارشناسان سفریار تماس بگیرید و اطلاعات لازم را در این زمینه به دست آورید.

سوالات متداول
  • هتل برج العرب دبی به عنوان "تنها هتل هفت ستاره جهان" توصیف شده است.

  • با اینکه 20 سال از زمان تاسیس این برج می‌گذرد، اما به تازگی تورها با راهنماهایی که دارند می‌توانند از نمای داخلی برج بازدید داشته باشند. امکانات مختلف هتل  که قبلا فقط برای مهمانان و غذاخوری‌ها قابل دسترسی بود، الان به صورتی است که بازدیدکنندگان می‌توانند لابی زیبا، سوئیت‌های مجلل و موارد دیگر را در یک تور منحصر به فرد 90 دقیقه‌ای از هتل مشهور جهان دیدن کنند.

  • ساحل مجاور برج العرب، ساحل سانست، برای عموم رایگان است. پیک نیک یا پیاده روی در امتداد سواحل، مناظر خیره کننده‌ای از هتل بادبانی و فرصت‌های عکاسی بهترین مواردی هستند که می‌توانید در این ساحل تجربه کنید.

  • فاصله بین برج العرب و برج خلیفه، دو تا از نمادین‌ترین مکان‌های دیدنی شهر، 16 کیلومتر است.

  • برج العرب از مناطق ساحلی اطراف آن، مانند ساحل غروب یا مکان‌هایی مانند مدینه جمیرا، از جایی که این هتل بادبان‌شکل، پس‌زمینه‌ای نمادین را برای سرو بسیاری از وعده‌های غذایی در فضای باز و حتی فعالیت و تفریحات مختلف ایجاد می‌کند.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها